Vacature Demand Manager

Demand Manager in Rotterdam

Stedin logo

  • Over Stedin

Demand Manager - Assetmanagement

Rotterdam 40 uur IT & Data

Neem contact op

Demand Manager - Assetmanagement

Rotterdam

Neem contact op

Solliciteren

Contact

Werk waar je trots op kan zijn
Dit ga je doen

De energietransitie brengt veel uitdagingen en werk met zich mee. Zo zijn onze klanten steeds meer bezig met duurzame opwek en elektrificatie. Ook worden de kwaliteitseisen aan onze dienstverlening steeds hoger. Als Demand Planner ga je aan de slag om deze ontwikkelingen te begrijpen, te vertalen en kwantificeren zodat we weten wat dit voor ons betekent. Hoe?

Eerst even over de afdeling

Je komt terecht in de afdeling Asset Performance Management binnen Assetmanagement. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het bepalen van de vervangingen van de assets in ons energiesysteem, het bepalen van het onderhoudsbeleid en storingsprognoses. Door de invoering van S&OP in de vier uitvoeringsketens van Stedin breiden we de afdeling uit met een demand planner Instandhouding.

En nu over jouw rol

Als Demand Manager verzamel je al het werk (demand) dat uitgevoerd moet worden voor de Instandhouding en Zakelijk Complex keten. Jouw doel is om een alle werkpakketten in te beeld te brengen en het belang en prioriteit van deze werkpakketten te begrijpen. Je werkt nauw samen met o.a. portfoliomanagers, strategisch asset managers, tactisch asset managers en supply planners om het demandplan tot stand te brengen. Maar ook met de demandmanagers van andere uitvoeringsketens wanneer een deel van het werk daar wordt uitgevoerd.

Elke keten heeft een eigen S&OP specialist die verantwoordelijk is voor het begeleiden van het S&OP proces. Daarbij kijken we rollend 18 maanden vooruit. Binnen dit proces ben je verantwoordelijk voor het verbeteren en up-to-date houden van het demandplan per keten in de komende anderhalf jaar. Door jouw analyses en inzichten en kan de uitvoering zich op de goede manier inrichten om zo de werkpakketten te realiseren. Of levert jouw inzicht juist op waar in de keten knelpunten ontstaan op, bijvoorbeeld op het gebied van beschikbaar personeel of materiaal, waar we vervolgens actie op kunnen nemen.

In deze nieuwe rol ben je constant in gesprek met betrokken partijen in de gehele keten om te zorgen dat het noodzakelijke werk ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Kortom, je vindt het superleuk om gestructureerd informatie te verzamelen, stakeholders te betrekken en informeren, de juiste overlegstructuren op te zetten en samen te werken met als doel het steeds verder professionaliseren en effectiever maken van de organisatie.

Maar ook nog over de 'perks' van deze job en werken bij Stedin. Zo is de standplaats hartje Rotterdam, waar je trein voor de deur stopt. Heb je vanaf de 11e verdieping een inspirerend uitzicht over de hele regio. En een verse lunch hebben we 7 verdiepingen hoger of bij een van de leuke plekjes in het centrum van Rotterdam.

Jouw sterke punten
Worden we blij van

Ten eerste ben je analytisch, gedreven, goed in plannen en organiseren en een echte spin in't web. Je bent zelfstandig en kan goed schakelen tussen de werkzaamheden. Je neemt een gezonde dosis enthousiasme mee en steekt graag de handen uit de mouwen! Daarnaast zijn de volgende aspecten belangrijk voor ons:

  • WO werk- en denkniveau, met een nieuwsgierige mindset en een sterke affiniteit met data;

  • Je beschikt over kennis (en/of bent bereid dit te leren) van data analyses, statistiek en business intelligence (o.a. Excel, SQL, R, PowerBI)

  • Je bent analytisch ingesteld, kritisch en niet bang om problemen te signalen en verbeteringen aan te dragen;

  • Je bent communicatief en sociaal vaardig om te schakelen met verschillende afdelingen binnen Stedin en passende rapportages en adviezen op te stellen;

  • Je gaat klantgericht te werk en weet de achterliggende klantvraag te achterhalen

Voldoe je (nog) niet aan alle functie eisen, maar denk je dat jij de juiste kandidaat bent? Dan zijn we benieuwd naar je en nodigen we je graag uit te solliciteren!

Een goed team
Daar hoor je bij

Je wordt onderdeel van de afdeling Asset Performance Management en rapporteert direct aan de hoofd portfoliomanagement. Je zult veel samenwerken met de portfolio- en de demand managers en het S&OP Competence Center en de uitvoerende ketenpartners. Het is een gemêleerde groep mensen van jong (en net bij Stedin) en collega's die hier al jaren werkzaam zijn. Er is veel ruimte voor eigen inbreng en nieuwe projecten.

De standplaats is Rotterdam. De verschillende teams komen 1 a 2 keer per week standaard naar kantoor in het centrum van Rotterdam en de andere dagen vul je naar eigen inzicht in. Er wordt wel aangeraden om het 1ste jaar zoveel als mogelijk op locatie te werken om een netwerk op te bouwen en de collegae te leren kennen.

Mooie arbeidsvoorwaarden
Die wil je hebben

Zin in deze baan waar je voorop loopt in de energietransitie? Genoeg te doen bij Stedin! Doe je mee? Dat doe je met de knop 'solliciteren', je CV en motivatiebrief. We kijken ernaar uit je te ontmoeten! Heb je hier nog vragen over? Neem dan contact op met Jorn Trousselot, Corporate Recruiter a.i. op of per mail


Elke maand je Persoonlijk Budget kiezen

Het Persoonlijk Budget is een percentage van je bruto maandsalaris en ontvang je bovenop je salaris. Afhankelijk van je salarisschaal is dat tot 24% van je brutosalaris, inclusief 8% vakantiegeld. Je bepaalt zelf waaraan je het Persoonlijk Budget wilt besteden. Zo kun je het uit laten keren voor een maandelijks extraatje. Of je koopt extra verlofdagen.


Vervoer

We zijn een duurzaam bedrijf. Reis je met het OV naar je werk, dan krijg je van ons een OV Vrij-abonnement 2e klas. Dit abonnement mag je ook privé gebruiken. Kies je voor een vaste reiskostenvergoeding dan ontvang je 13 cent per kilometer (maximaal 60 kilometer enkele reis) voor de dagen dat je reist voor je werk. Met je Persoonlijk Budget kun je dit aanvullen tot 21 cent netto per kilometer. Krijg je je eigen bedrijfsauto of -bus, dan mag je deze ook gebruiken voor woon-werkverkeer. Voor zakelijk verkeer gebruiken we deelauto's.

Nu reageren
Laten zien wat je in huis hebt

Voor overige vragen kan je contact opnemen met Faouzi Boutahri, hoofd portfoliomanagement asset management, via . of .

Solliciteren

Soumaya

Functie:demand manager
Startdatum:11-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:40 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Barendrechtkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de barendrechtkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Demand Manager Stedin 11-06-2024

Bekijk ook andere vacatures